Zdraví na pracovišti

Zdraví na pracovišti
Zdraví na pracovišti

Ve vašem pracovním prostředí trávíte 8 a více hodin ze svého dne a to může mít obrovský vliv na vaše zdraví, stravování a fitness návyky – zde jsou tři běžné pracovní prostředí a nápady, jak si udržet zdraví i v práci.

Úředník

Je vaše pracovní prostředí kancelář? Jste připoutaní ke stolu 8 hodin denně? Mnozí z nás jsou natolik zavalení prací, že pravidelně obědvají na svém pracovním stole … a mnohdy to odnese i snídaně. Nicméně, více hodin před počítačem neznamená více vykonané práce.

Krátká pauza od monitoru vašeho počítače, vyplněná jednoduchým protažením, vám může zajistit příval energie a poté zvládnete udělat více práce, než když jen sedíte celý den na židli za počítačem. Další nedílnou součástí vašeho pracovního dne by měl být pravidelný a vyvážený příjem potravy. Pracovní stres vás může povzbudit sáhnout po potravinách s vysokým obsahem tuku nebo příliš vysokým obsahem cukru. Ujistěte se, že bude jíst zdravě a dokážete si udržet odstup od nezdravých jídel a nápojů.

Dokáží se vaši kolegové držet správných zdravých návyků? Mezi členy pracovního týmu může často docházet ke sdílení různých návyků, je tedy dobré se zaměřit na zdravé návyky a v případě nutnosti být průkopníkem, který bude přinášet nové pohledy na stravování a společné přestávky.

Pracovník noční směny

Bylo prokázáno, že nedostatek spánku je přímo spojení s naší touhou po nezdravých potravinách (příliš tučné, s vysokým obsahem cukru). To je velmi špatná správa pro ty, kteří musí pracovat v noci. Je naprosto pochopitelné, že sáhnete po čokoládě, když vám vaše tělo říká, že máte spát, ale vy musíte být ještě pět hodin vzhůru. Práce na noční směně zcela změní váš denní rytmus, nemluvě o pravidelném jídle a cvičení. Je prokázáno, že i pracovníci na noční směně potřebují správný přísun živin, jenomže většinou jsou ponecháni pouze s prodejními automaty.

Pracujete-li na noční směně, je potřeba si uvědomit, že vaše tělo potřebuje obvyklou dávku spánku, bez ohledu na to, kolik je hodin. Ujistěte se, že máte splněny všechny denní závazky a udělejte si čas na prospání a nabrání potřebné energie. Pokud víte, že potraviny na vašem pracovišti jsou nezdravé, připravte si doma vhodné jídlo s potřebnými nutričními hodnotami. Obraťte se také na svého zaměstnavatele, aby zajistil přístup ke kvalitnějším potravinám a nenechte se odbýt nějakými automaty.

Práce z domova

Člověk by si myslel, že práce z domova nám dá nejlepší kontrolu nad svým zdravím a stravovacími návyky. To je ale špatně. Práce z domova totiž znamená příliš snadný přístup k ledničce, což vede k častým svačinkám, které mají nepříznivý vliv na obvod našeho pasu. Stejně jako při práci v kanceláři, je potřeba si odpočnout a protáhnout se. Je vhodné, před začátkem práce nebo v polední přestávce, dostat se na čerstvý vzduch – to vám může zajistit vyšší produktivitu.

Aby jste udělali co nejvíce práce z domova, i když máte v pozadí bublající guláš, zkuste maximalizovat svůj čas aktivně. Pokud telefonujete, udělejte si při tom procházku. Každý pohyb je přínos pro vaše zdraví. Práce z domova vás může také izolovat od okolního světa, což může mít za následek nudu a špatnou náladu. Je-li to možné, zkuste jednou či dvakrát týdně změnit pracovní prostředí.

Ohodnoť článek

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on TumblrDigg thisShare on Reddit

Napiš první komentář

Napiš komentář

E-mailová adresa nebude zveřejněna.


*