Jak na nevolnost v těhotenství

Právě nevolnost a zvracení je jednou z nejčastějších obtíží v těhotenství. Začíná se objevovat koncem 1. měsíce a obvykle mizí ve 4. měsíci. Tento nepříjemný stav slabosti a nutkání na zvracení v počátku těhotenství zažívají asi tři čtvrtiny žen.

Ženy, které v počátečním stádiu těhotenství trpí silnými ranními nevolnostmi, mívají často v krvi vyšší hladinu těhotenského hormonu hCG. Důležité je, po návalu zvracení si ihned nečistit zuby. Tím se obrušuje zubní sklovina, protože ji narušila žaludeční kyselina, která se do úst dostala. Po dvacátém týdnu se všechno obvykle zklidní.

Existují různé triky, jak nevolnost alespoň zmírnit:

  1. Pomalý start do nového dne
    Než ráno vtanete z postele, snězte něco sladkého (např. suchar, sušenku, toust, knäckebrot). Zvýší se tím hladina cukru v krvi (také jeden z důvodů nevolnosti). Dobré je také připravit si večer čaj do termosky. Horká voda uklidní nervy žaludku.
    Vstávejte pomalu. Příjemně se protáhněte, v klidu se posaďte, spusťte nohy na zem a teprve po chvíli vstaňte.
  2. Rozdělte si jídelníček na menší porce
    Během dne konzumujte menší dávky jídla. Jídlo si rozdělte nejlépe na pět až šest menších porcí. Hladina krevního cukru pak tolik nekolísá. Dopřávejte si ovoce – zvláště ráno – např. sušené meruňky rychle doplní zásoby draslíku, které se zvracením vyčerpaly; banány, které jsou významným zdrojem vlákniny, draslíku, vitamínu B6, ale také energie; hroznové víno – zásobárna draslíku a železa, kromě toho podporuje vylučování kyseliny močové z organizmu.
  3. Dostatečný příjem tekutin
    Neměla byste zapomínat na dostatečný pitný režim. Vhodná je pramenitá voda, ovocný, bylinkový (zde je vhodný heřmánek, fenykl, meduňka) nebo zázvorový čaj, horká zázvorová voda. V lékárně jsou k sehnání bio zázvorové tablety. (Pozor, zázvor užívejte pouze v prvních třech měsících těhotenství. Později může vyvolat stahy dělohy.).
  4. Dopřejte si odpočinek
    Nevolnost může způsobit také stres a přetížení. Takže se nezapomeňte v každodenním shonu zastavit a relaxovat. Např. si můžete číst, poslouchat hudbu (např. Mozarta – specialista ORL Alfred Tomatis vypozoroval takzvaný Mozartův efekt. Zjistil, že poslech Mozartovy hudby má léčivé účinky. Tak proč to nezkusit.), dopřát si spánek po obědě.
  5. Akupresura
    Jakmile se objeví nevolnost, pomáhá tlak na vnitřní stranu zápěstí po dobu 30 sekund. Podle jedné z chorvatské studie se 64% žen se silnými symptomy zbavilo potíží už po týdnu.
  6. Akupunktura
    Nevolnost často výrazně ustupuje po prvních aplikacích jehliček. Adresy míst poblíž svého bydliště najdete na internetu.
  7. Homeopatie
    Velice se osvědčil Jso Bicomplex 22 (dostání bez receptu v lékárně). Dobré jsou také kapky Vomitusheel. Dále také Sepia Officinalis 15 CH a Cocculine. O užívání homeopatik se poraďte s lékařem nebo lékárníkem, který vám také poradí dávkování.
  8. Pobyt na čerstvém vzduchu
    Vyhýbejte se přeplněným dopravním prostředkům a vydýchaným a zakouřeným místnostem. Zaveďte pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu.
  9. Vyřaďte tučná, smažená a příliš kořeněná jídla
  10. Než půjdete spát, snězte něco malého a lehkého 

Zdroje – babyweb, Deník nastávající maminky – Katja Kesslerová

Jak na nevolnost v těhotenství
5 (100%) 1 vote

Líbil se ti článek? Sdílej ho s přáteli a podpoř tím náš web.Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInDigg this

Napiš první komentář

Napiš komentář

E-mailová adresa nebude zveřejněna.


*