Dlouhý spánek může být špatný pro vaše tělo

Víkendové povalování v posteli nemusí být pro tělo nejzdravější
Víkendové povalování v posteli nemusí být pro tělo nejzdravější

Podle průběžného výzkumu je „sociální jet lag“ spojen s vyšším rizikem srdečních chorob, špatným zdravotním stavem, horší náladou a větší únavou.

Termín sociální jet lag znamená to, co se děje s vaším tělem, pokud o víkendech zůstáváte dlouho do noci vzhůru a pozdě ráno vstáváte. Sice si myslíte, že jste pro své tělo udělali dobře a spali jste dostatečný počet hodin, avšak podle průzkumu každá jedna hodina spánku navíc byla spojena s 11% zvýšeným rizikem srdečních onemocnění.

Co nám říká studie

Studie zkoumaly vliv změněných víkendových režimů spánku u zhruba 1000 dospělých respondentů ve věku 22 až 60 let. Pro stanovení průměrného počtu sociálního jet lagu vědci postupovali takto: pokud osoba spí v pracovním týdnu od 23:00 do 7:00 a o víkendu od 1:00 do 9:00, to dělá dvouhodinový rozdíl.

Po přidání dalších afektů, které by mohly ovlivnit výsledky, jako je zaměstnání, škola, celková délka spánku a nespavost, odborníci zjistili, že každá hodina sociálního jet lagu je nezávisle spojena s 22% nárůstem možných chorob.

Nejenom že tento termín ohrožuje lidstvo srdečními chorobami, ale také způsobuje stres, ospalost, deprese, únavu. Vědci se též domnívají, že svou vinu na zhoršení zdravotního stavu mají i hormony.

Vzhledem k tomu, že studie byly pouze pozorovací, nemůže se určit přesný vliv sociálního jet lagu na zdraví člověka. Naznačuje však, že dlouhé spaní o víkendech není zrovna ideální. Pravidelný režim spánku může být velmi efektní, poměrně jednoduchá a levná preventivní léčba srdečních onemocnění. Tento problém bychom měli brát vážně, protože mezi nejčastější smrtelné nemoci patří právě kardiovaskulární onemocnění.

Jak dlouho bychom tedy měli spát?

Doporučuje se, aby dospělí lidé spali 7 až 8 hodin, aby si udrželi optimální zdraví. Pokud si přispíte jednou za čas, nebude to velký problém, ale pokud o víkendech dlouho spíte, můžete riskovat své zdraví.

Pravidelný spánek by měl být cílem zdravého životního stylu, stejně jako 30 minutové denní cvičení. Udržujme se tedy fit po celý týden!

 

Dlouhý spánek může být špatný pro vaše tělo
5 (100%) 1 vote

Líbil se ti článek? Sdílej ho s přáteli a podpoř tím náš web.Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInDigg this

Napiš první komentář

Napiš komentář

E-mailová adresa nebude zveřejněna.


*