6 fitness zlozvyků, které ničí naše snažení v posilovně

Správné provedení cviků je důležitější než počet opakování
Správné provedení cviků je důležitější než počet opakování

Jestli se Vám zdá, že se Vaše fitness cíle zdají být nedosažitelné, nemá to nic do činění s tím, kolikrát jste dané cvičení opakovali nebo kolik se Vám ukazuje uběhnutých kilometrů na běžeckém pásu. Důležitý je Váš tréninkový plán a zvyky mimo posilovnu. Špatné zvyky mohou zničit Vaše cvičení a nakonec mohou ovlivnit i Vaše zdraví.

Špatná forma cvičení

Ať už to je způsobeno nesprávným vedením tréninku, nepožádáním o radu nebo tím, že jste nováčkem v posilovně, mnoho lidí si ani neuvědomuje, jak je důležité dodržovat správné provedení cviků během tréninku. Špatné cvičení může být nebezpečné pro Vaše klouby a svaly, dokonce může snížit účinek tréninku. Ujistěte se, že se učíte pod dohledem kvalifikovaného instruktora. Později totiž může být obtížnější se těchto zlozvyků zbavit.

Cvičení s prázdným žaludkem

Experti doporučují se před cvičením najíst. JayCardiello, fitness expert, říká, že cvičení nalačno (ranní cvičení před snídaní) dokáže být jak dobré, tak i špatné pro Vaše tělo. Doporučuje, abyste před tréninkem do sebe dostali glukózu, a to proto, že jakmile je Váš krevní cukr nízký, tělo začne čerpat glykogen ze svalových tkání. Co to přesně znamená? Začnete ztrácet svaly, místo abyste je nabírali. Jejda! Nemluvě o tom, že nízký obsah krevního cukru může také způsobit závratě a slabosti během tréninku, takže jezte banány, bobule nebo nízkotučné jogurty alespoň 45 minut před cvičením, abyste předešli negativním vedlejším účinkům.

Příliš kardia

Díky kardiu můžete spálit mnoho kalorií, jeho přehánění Vás však může oslabit, může totiž způsobit svalovou atrofii a dokonce vede k plošné ztrátě tuků. Pokud máte přísný dietní plán a doplňujete ho s nadbytečnou mírou kardia, může se to podepsat na Vašich svalech. Místo toho, abyste se zatěžovali s kardiem, raději se zaměřte na silový trénink a dolaďte své stravovací návyky – konec konců, zdravá strava je základem jakékoli dlouhodobé ztráty tuků.

Hladovění nebo jezení nesprávného jídla

Mnoho lidí si myslí, že jim hladovění pomůže k hubnutí, ale pravda je jiná. Potřebujete jíst po cvičení a potřebujete jíst správně. John Ivy Ph.D. z katedrální kliniky na univerzitě v Texasu říká: „Při nesprávné stravě začne vaše tělo rozkládat svaly na aminokyseliny, aby se přeměnily na glukózu.“ Vaše tělo se tedy v podstatě začne zabíjet. Vyvarujte se konzumaci rafinovaných nebo zpracovaných potravin a snažte se jíst sacharidy, bílkoviny a zdravé tuky.

Nedostatek spánku

Díky dostatečnému spánku se svaly zotavují. Bez něho nemůžete dostatečně intenzivně trénovat a svaly jsou po včerejšku citlivé a bolavé, protože se ještě nestihly zotavit. Nejenom že spánek pomáhá zmírňovat stres, což naopak snižuje hladinu kortizolu, který vyvažuje produkci testosteronu a HGH pro přeměnu tuku. To znamená, že byste se měli snažit spát 6-8 hodin, i když je to individuální.

Strava s nízkým obsahem proteinů

Protein je nezbytný prostředek k tomu, aby se Vaše tělo a svaly zotavily z minulé aktivity. Dieta bohatá na bílkoviny pomáhá zvýšit hodnotu tuku v metabolismu, protože spalujete více kalorií při trávení a bílkovinám trvá déle, než se rozpadnou. Studie naznačují, že tělo spaluje až 30 % kalorií spotřebovaných z bílkovin během trávení, takže by se měly nacházet v každém jídle – tedy i snídani.

 

 

6 fitness zlozvyků, které ničí naše snažení v posilovně
5 (100%) 1 vote

Přijde ti článek zajímavý? Sdílej ho s přáteli.Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInDigg this

Napiš první komentář

Napiš komentář

E-mailová adresa nebude zveřejněna.


*